söndag 10 oktober 2010

Tröttodag

Egentligen har jag absolut ingenting att skriva om just nu. Har trögat omkring i pyamas hela dagen och inte gjort något vettigare än att spela Mafia Wars (och det säger en del, eftersom MW inte är det minsta vettigt).
Nu försöker jag bara få den sista timmen att gå så att jag kan ta mig till vår älskade garnison sen när klockan slagit sex och soldathemmet slår upp sina dörrar. I själva verket öppnade de väl redan klockan 15 men det är ju nog sällskapet snarare än munkarna som lockar.

För några dagar damp lite information om Lviv-sessionen ner i inkorgen. Den närmar sig med stormsteg och det är nästan som man känner av lite resfeber. Men bara lite. Jag överväger att helt enkelt packa ner alltihop i min kära rinkka, eftersom jag annars kommer behöva en sjudundrande kappsäck för att få med alla officiella, ickeofficiella, vattentåliga och prydliga kläder. Jag överväger t.o.m. att följa rekommendationerna och släpa med mig en folkdräkt, ifall att en dylik skulle råka finnas i teatergarderoben. Det skulle kanske vara på tiden att jag på allvar tar mig en titt på hur en finsk folkdräkt ser ut, det kan kanske tänkas höra till den fosterländska allmänbildningen. Men jag får se hur det blir med den saken och hur pass mycket jag får in i väskan. Det ska ju nämligen släpas med en hel massa ruisleipä och fazers blå också så att delegaterna får smaka på lite äkta finsk sisu i livsmedelsform.

Nu ska jag dock ge datorn till min lika-Mafia-Wars-beroende-som-jag bror och försöka få någon fason på håret så man vågar visa sig bland med alla gurksalladsklädda killar.

Arrivederci

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar