tisdag 9 mars 2010

Kort i nacken

Jag har förlorat ytterligare lite tro på mänskligheten idag. Det orsakades av Hong Kongs reklamblad som nämligen innehöll något så fånigt som en batteridriven pepparkvarn. Seriöst - det måste ju vara någon måtta på latheten?! Det grymma är ju att orginalpriset på denna kreation är 24,90. Vem köper något sånt för det priset? I alla fall inte jag. Det vackra i kråksången är väl kanske att den var på rea för 9,90, vilket ju ofta brukar ske om en produkt inte gått åt.

Nu till min nya frisyr, som jag tjatat om ett bra tag. (Ursäkta det fjortisaktiga stuket.)
Äntligen var det dags att ta sig till frissan, sätta sig ner i stolen och lämna sitt hårs öde i någon annans händer. Denna upplevelse kan ju ge mycket varierande resultat, men den här gången var det enbart positivt. Frisyren blev, som planerat, lite page-aktig och relativt kort. Der som inte synns på bilden är att håret än ännu mer uppklippt i nacken.
Det var skönt att bli av med den obestämbara och ganska stripiga kalufs som tidigare prydde mitt huvud, och se den ersättas med något som faktiskt kan kallas frisyr.
Eftersom jag gärna hade haft kvar överraskningmomentet var jag lite tveksam till att sätta upp bilden ännu, men jag är allt för exalterad för att låta bli. Dessutom kom jag fram till att det trots allt inte år många som läser det här, så jag kanske överlever. Om du ser mig imorgon får du dock ändå gärna se överraskad ut fast du redan vet att jag klipppt håret, okej?


Nu lockar fotoalbumet och dubbelsidigt tape.
Arrivederci

2 kommentarer:

  1. Jag LOVAR att se överraskad ut även om jag redan har sitt det både live och här ;) btw det är SUPERsnyggt! <3 // Milla

    SvaraRadera
  2. Tack hanii <3
    Men du faila att se överraskad ut, de va mer en "ANNNAAAAAAA - VAR HA DU VARI??!"-min. Men de e helt okej.

    SvaraRadera