måndag 15 mars 2010

Burton och melodifestivalen

Nu är det ett tag sen jag uppdaterade. Jag tänker för allt i världen inte be om ursäkt, men i alla fall förklara mig. Det är nämligen så att min grymma pojkvän tyckte att det fanns mycket bättre saker att göra hos honom än skriva blogginlägg (don't get me wrong!) och hemma var det söndag, vilket innebär datafri dag i vårt hus. Där hade jag gått och planerat bra saker att skriva hela dagen, och så får jag inte vara på datorn. Livet är hårt ibland. Nåja, här kommer det jag inte har glömt:

Som ni redan vet spenderade jag lördagen med Chrisse istället för att läsa på studentexamen. Som det nu alltid går när man umgås med Chrisse så skrattades det en hel del. (Förutom om man är Milla)
Hur som helst, här kommer ett citat från dagen: "Jag tänker inte äta något som redan finns i min mun". Tolka det hur ni vill.
På kvällsidan bar det av till Rasses, där hälften söp sig fulla med ölspelet och andra hälfen tittade på melodifestivalen. Jag hörde då till den sistnämnda delen. Tänker inte kommentera vidare om detta program, men däremot delge er min favoritlåt och ytterligare ett Chrissecitat.



Hur Chill låt som helst. Nu till citatet. Före någon av låtarna presenterades låtskrivaren, som var en lite rundare, skallig gubbe med skägg. Bäst som det är säger jag och Chrisse, precis tillika "Han ser ut som en biker!". (Haaa haa... tänker du säkert nu, men då var det så roligt att vi typ missa halva låten för vi skratta. Eller nåt sånt.)

Igår var jag, Nico, Pudel, Chrisse, Jimmy och Tobias på Alice in Wonderland. Och vad tyckte jag?

Filmen var ganska typisk Burton, och kostymerna och dylikt var helt underbara. Jag menar, hur kan man låta bli att tycka om Johnny Depp i dendär utstyrseln? Storyn var dock inte så bra som den kanske kunnat vara, så filmmässigt var det lite av ett platt fall.
Man kan ju kanske också påpeka att Burton tagit sig ganska stora friheter att avvika från storyn, men det störde inte mig ett dugg, utan gjorde det bara roligare.
Att se filmen i 3D var helt roligt, men nog mest för att jag aldrig sett en långfilm iklädd sådär snygga glasögon förr. Åtminstone om bioduken är den storleken den är i Ekenäs ger det inte så mycket. (Fotnot: Pudel såg ganska rolig ut då hon duckade för kaffekoppen som den galna haren kastade ut i publiken)

Nu har jag spenderat hela håltimmen i musikklassen med Milla och Chrisse, och försökt skriva klart mitt blogginlägg medan Milla kritiserade mina låtval och Chrisse bombarderade mig med den torra tavelsvampen. Nu har jag några minuter på mig att ta mig till samhällsläran. Förhör om äktenskap och parförhållanden väntar.

Arrivederci

2 kommentarer:

  1. Hej Anna

    Har suttit och läst dina bloggar, och blir sugen på att blogga själv! Mycket för att det är så roligt att läsa dina, och din språkhantering är helt suverän, måste jag säga. Det är såååå ovant att ungdomar i din ålder handskas så där ypperligt med språket, jag blir alldeles lyrisk! Man ser ju skräckexemplar på Facebook varje dag, så man undrar nästan vart man hamnat när man klickar in sig på din blogg. Go for it, Tjejen!!! Kramkram

    SvaraRadera
  2. Hahhah, tack! Har faktiskt medvetet valt att skriva ordentligt när jag bloggar eftersom löpande text skriven på "facebookiska" är hemskt jobbigt att läsa.. Kul att du gillar det :) Kram

    SvaraRadera