tisdag 23 mars 2010

Huvudvärk och Zumba

Hur jävla arg blir man inte när ett plagg man tycker om krymper i tvätten? Nu är min blå/gröna kofta förstörd bara för att den blev tvättad trots att den inte hade någon lapp. Och den var inte ens smutsig.
Armarna klarade sig väl någorlunda,  men den trevliga lösheten och den för en gångs skull passande längden är som bortblåsta. Jag får väl se om den är användbar i fortsättningen, suck...

Nåja, nu ska jag försöka skriva ett inlägg som inte är allt för hatiskt trots mitt plötsligt väldigt dåliga humör. Jag ska fatta mig kort eftersom huvudvärken har återvänt för jag-vet-inte-hur-mångte gången  idag, och sängen verkligen lockar. Dock måste jag göra ett litet finskaföredrag på datorn, så lika bra kan jag svänga ihop något här också.
Dagen i sig var ganska jobbig, jag har varit trött och som sagt har mitt huvud inte riktigt varit i skick. Det blev dock bättre efter mat och mys hos en lika trött Nico, och betydligt piggare tog jag mig sedan iväg till min tidigare uppskjutna Zumbadebut.
Det är kul, det måste jag medge. Den fysiska träningen är det ingen brist på heller. Efter en timme av denna latinoaerobic var jag helt genomsvettig, och slut så där på ett bra sätt. Zumba är helt klart den trevligaste formen av sådan typ av träning som jag varit med om. Den enda nackdelen med det är att mina tår är sjuka efter allt snurrande på höfterna, men vi får hoppas att det går över tills imorgon. Annars vet du orsaken till att jag går konstigt.

I morgon har jag då planerat att skippa Smakis och istället satsa på lunch på Sippan. Dessutom i fint sällskap, självaste herr stadsdirektör ska närvara. Brukar inte vi alla luncha med stadsdirektören lite då och då?
Okej, kanske inte. Situationen är nämligen den att EG:s EYP-delegation (d.v.s. jag, Pudel, Andreas och Mathias) blev inbjudna att delta i ett möte med några utbytesstudenter samt representanter för ungdomsfullmäktige. Detta möte föregås av denna omtalade lunch. Förhoppningsvis kommer det bli riktigt angenämt, mitt problem är bara vad jag ska sätta på mig. Jag hatar att vara bjuden på tillställningar där jag inte vet vad resten av de närvarande har på sig.. Dock tror jag att det blir kavaj och jeans, men får se hur det känns imorgon.

Nu kan vi ju då ta och konstatera att jag suger på att skriva korta inlägg. Nåväl, nu ska jag ta itu med finskaläxan, så jag sen äntligen får gå och lägga mig..

Arrivederci

2 kommentarer:

  1. åt mej brukar alla kläder krympa... men ja tror att de är av en annan orsak :(

    SvaraRadera
  2. Hmm.. Sällskapet kändes nog aningen udda, och hela situationen var lite konstig. Mest bara "hmm - ahhaa - hmm - just det ja" eftersom vårt sällskap gärna höll the discussion going. Men inte klagar jag om man får äta lunch på sippan ;)
    Chrisse; aaw.. men va de int du som har 35 par jeans? Om några krymper e d väl inget problem? ;)

    SvaraRadera