onsdag 17 mars 2010

Studentexamen - here I come?

Nu närmar det sig på riktigt; i övermorgon är det studentexamen. Jag är fortfarande inte nervös, men har fortfarande ingen koll på hur det hela kommer gå till. Jag kommer säkert lyckas lämna in pappren på fel sätt, missa när jag får gå och vässa pennan och glömma min matsäck hemma. Det skulle vara så typiskt mig. Å andra sidan kanske jag kan överleva att allt det där går fel, så länge jag faktiskt är i tid på plats.
Till min lycka insåg jag just att jag endast har en lektion i morgon bitti, vilket ger mig rejält med tid att läsa klart bok 1-2 och börja på bok 3. Sedan kan jag förhoppningsvis väl förberedd och med ett leende på läpparna ta mig an slutförhöret.
Om det nu mot alla odds skulle skita sig totalt kan jag ju trösta mig med att jag kan skriva om det senare och mera ta det här som en uppvärmning för att skriva studentexamen. Men förhoppnings blir det ju inte så.

Nu ska jag avbryta mitt ack så effektiva läsande (host - inte sov jag alls nästan en och en halv timme) för att fara till Nico och småskaligt fira vår 1½-års dag. Nu var kanske rätt tillfälle att konstatera att tiden går fort när man har roligt. Jag är lycklig 


Arrivederci



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar