torsdag 13 maj 2010

Chosk?

Hur skönt är det inte med fyra dagars helg? Det är torsdag, och man kan göra vad man vill utan att behöva ha ångest över att man inte ha gjort sina läxor eller över att man kommer vara dötrött dagen efter. Till exempel kan man göra saker som att sitta på kioskens terrass med Pudel i över en timme. Det var ganska intressant. Vi hade en djup diskussion om huruvida de heter "tschosk" eller "kiosskk". Jag kommer för all framtid hålla på det förstnämnda förslaget. Och nej, jag är inte inspirerad av dem i vårt västra grannland, de säger "chosk". Punkt slut. 
På tal om tchosken så ser det förresten ut som om mitt sommarjobbsproblem har löst sig, eftersom de behöver folk där. Det innebär dessutom att jag antagligen kan jobba där också på hösten, och med tanke på att det är en kilometer från mitt hem så kunde det inte vara mera ypperligt. Wonderful.


Nu ser det dock ut att åska ordentligt, så jag måste dra ut sladdarna. 
Arrivederci

1 kommentar: