söndag 9 maj 2010

Mors Dag

Idag har vi då firat alla mammors dag. Här hemma gick det lite halvtraditionellt till, med det typiska kaffet (eller ja, teet) på sängen och en morsdagsblomma. Årets "blomma" var dock av den lite större slaget, närmare bestämt av modellen körsbärsträd. Och nej, jag gjorde det inte för att få chansen att bära in ett träd i mammas och pappas sovrum, utan för att hon önskade sig ett. (Dessutom får ju jag äta av de kommande körsbären också, så jag klagar inte.) Efter lite mysas var det dock slut på morsdagsfirandet i vårt hus och mamma stack på jobb. Det var i och för sig helt bra det också, så kunde man spendera dagen med något annat än att sitta och vara trevlig och äta lunch och ge presenter och så vidare. Tolka mig inte fel nu, jag har inget emot att fira min mamma, men det här med mors dag börjar (precis som fars dag och alla hjärtans dag) kännas lite överkommersialiserat. Vår morgonversion kändes som en bra kompromiss.
Efter att mamma for gick jag och lade mig igen, för att en timme senare bli väckt av min moster som tyckte jag skulle komma med till simhallen. Som den hurtiga tjej jag är kravlade jag mig upp från sängen, åt frukost och packade min simkass.
Väl i simhallen härjade jag på ett tag med mina kära kusiner, och hoppade sen i stora bassängen och simmade lite mer ordentligt. Jag hade som mål att orka 500 meter, vilket nog gick helt bra, men visst var jag spaghetti efteråt. Jag konstaterade att jag inte har simmat på ett halvår, och att mina armar nog kommer hämnas på mig imorgon.
Nu ska jag pröva igenom lite av Nicos gamla kläder och se om jag hittar något intressant...
Arrivederci

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar