onsdag 21 september 2011

Loppisrunda

Allvarligt, jag orkar inte med mera regn! Det är jobbigt att bara kunna gå i vättentäta skor (tack och lov att jag köpte nya kängor förra veckan), konstant ha fuktiga kläder och inte kunna cykla utan att bli blöt.
Hur som helst så lät vi inte det dåliga vädret hindra oss då vi - fem blivande logopeder och psykologer - traskade mot Åbo centrum för att göra en liten loppisrunda (se rutten här) runt några av stadens lopptorg. Vi gick till sex olika, av vilka fyra var obekanta för mig. Något annat än en brödkavel köpte jag inte, men en av killarna som var med fyndade mer eller mindre en komplett frack.
Till ett par av ställena måste jag nog gå tillbaka ensam när jag verkligen har tid att rota i alla lådor och prova kläder, men detta var en kul sätt att kolla runt och se vad som finns.

Medan jag traskade omkring i regnet med fyndkikaren i högsta hugg satt mina mera disciplinerade klasskamrater och läste anatomi. Vi har vår första boktent småningom och det är en hel del att lära sig. På latin. Bland annat muskler, ansiktet och svalgets uppbyggnad. Hittills har det inte stressat mig alls, fast det kanske borde. Frågan är bara om man vågar fokusera sig allt för mycket på tal-relaterad anatomi. Hm..

Bild från http://messageboards.makemeheal.com/non-surgical-cosmetic/facial-exercises-exercising-face-muscles-t150398.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar