fredag 2 september 2011

Kära lilla Ekenäs

Efter nästan två veckor i vad som för mig klassas som en storstad är jag igen tillbaka i Ekenäs. Det lustiga är att det inte känns som om jag varit borta särskilt länge, troligen beroende på mängden sysselsättning. Hur som helst så känns det helt skönt att vara hemma och bara kunna ta det lite lugnt och inte behöva fundera på att få ett hushåll att rulla. Eller ekonomin för den delen.
MediumGårdagen satte nog sina spår efter en fullspäckad vecka, skoldagen gick bra men sen somnade jag nog ganska snabbt då jag kom hem. Vilket råkade leda till att jag försov mig till mitt och Kaisas planerade möte när vi skulle gå till tåget tillsammans. Tur så går tågen mot Karis betydligt oftare än färjorna från Sverige, så det var inget större problem att ta ett senare tåg. Tydligen var dock tågen ganska fylla, så jag och Kaisa satt inte bredvid varandra. Istället hade jag platsen bredvid en asiatisk kille som så vackert nynnade med i låten han lyssnade på i hörlurarna.
Kvällen har spenderats framför köksbordet med mamma, en bekant och allt för mycket ost. Bara så ni vet så är detta världens godaste kexost, fast den luktar hemskt illa.
(bild från hemmalivs.se)

Nu kallar sängen och min halvlästa bok: Linda - som i Lindamordet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar