fredag 2 september 2011

Sexiga socialdemokrater, trötta studerande

Har blivit några bloggfria dagar nu av två orsaker. Först och främst så har mitt internet prompt vägrat fungera. Jag tror att det var ett försäljningstrick från DNA att låta det fungera felfritt så länge som man skulle ha möjlighet att häva köpet och sedan byta till totaltröghetsläge när jag väl är bunden för två år. Nå, vi får hoppas att det är bättre i fortsättningen. För det andra så har jag helt enkelt haft hemskt brottom. 
Igår hann jag vara hemma hela en halv timme efter skolan, sen bar det iväg på knytkalas hemma hos min tutor Frida och efter det en runda kring några av klubblokalerna som skolans föreningar upprätthåller. Det var riktigt trevligt att träffa lite andra studerande än de humanistiska gulisarna och kolla hur de olika lokalerna ser ut. Bland annat träffade vi två mycket pratsamma sibbobor samt två brittiska vänner till en tyskastuderande som var mycket fascinerad av den finska feststämningen. Jag har på känn att det kommer bli många roliga kvällar i fortsättningen, dock rekommenderad ej att gå och lägga sig klockan tre natten före en skoldag. Men någon gång måste man ju leva lite.


I förrgår var jag på studemässan Ready, steady, go Turku med klassen, och blev då tilldelad denna kondom av socialdemokraterna. Jag måste medge att det är fyndigt på ett lite grymt sätt.


Rektorns välkomsthälsning i en stor sal med ett konstigt namn. Riktigt okej för att vara en tillställning av den typen.


Knytkalaset hos Frida


Sist men inte minst, en gubbe på ejderjakt i Aura å

Nu tror jag det är en liten tupplur som gäller, sedan hemfärd till lilla Ekenäs


2 kommentarer: