tisdag 30 augusti 2011

Mjukstart på studielivet

Ikväll har jag suttit på en bar vid namn Bremer tillsammans med min klass och mina tutorer. Inget destu märkvärdigare, vi bara satt och drack en cider, pratade och lärde känna varann lite bättre. Ja, och hade korsförhör med tutorerna om vilka uteställen det är som gäller i Åbo, förstås. Summa sumarum en riktigt trevlig kväll, skönt att bara kolla läget lite. Allt som allt är vi elva på klassen, varav en är vuxenstuderande. Jämfört med gymnasiets årsklasslösa system blir det en ganska stor omställning, men det ska nog gå bra. 

Några av tjejerna samt tutorerna. Vår enda manliga klasskamrat fastnade inte på bild

Nu tänkte jag försöka våga mig på att göra upp någon form av budget. Vi får se hur det går och hur länge jag följer den, men försöka duger. Nu ska vi bara se om Excel á la Open Office är samarbetsvilligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar