onsdag 24 augusti 2011

Att lära sig cykla

ThumbnailMitt huvudprogram för dagen var att cykla till Vikingterminalen för att ta reda på hur länge det tar och när jag sålunda borde starta imorgon. Resan gick bra (och det tar en kvart med lugn takt ifall nån undrar), men jösses det känns konstigt att cykla i stadstrafik! Inga ekenäsfasoner med cykling lite kors och tvärs över gatorna här inte, nu är det trafikljus och delade gång och cykelbanor (alternativt någon av bilfilerna) som gäller. Jag överväger att låta cykelhjälmen åka upp på huvudet igen efter många år på hyllan, men först måste jag skaffa mig en jag trivs med.  Hur cool skulle inte denna från Nutcase vara? Måste undersöka saken. 



5 kommentarer:

  1. Känner som dig när jag flyttade från "landet" till Åbo för några år sedan. Dock har man lite vant sig med den annorlunda cykelkulturen under de senaste åren. Dock vänjer man sig aldrig med alla de "närapå" situationer som man råkar ut för.

    Hade aldrig använt cykelhjälm förut, men i höstas bestämde jag mig för att börja och har använt sen dess. Vil inte få livslånga skador på grund av att "det är löjligt med hjälm", därtill så säger också lagen att man skall använda cykelhjälm.

    Välkommen till Åbo! =)

    SvaraRadera
  2. hej, har du hittat någon cykelhjälm du trivs med?

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Nej tyvärr, var och provade några "coola" på intersport igår, men hittade ingen som passade mig. Så jakten fortsätter :D

    SvaraRadera
  4. ok, kanske en bild då du hittar en

    SvaraRadera