fredag 26 augusti 2011

Solo till Svealand

Sedan igår har jag befunnit mig hos Milla och Jakob i Sverige, för att fira några sista dagar semester innan skolan sedan sätter igång på måndag. Denna resa har hittills inneburit ett fåtal "första gången"-upplevelser, faktiskt. Till att börja med var det första gången jag åkte sverigefärja ensam. Det var ungefär som förut, fast lite tråkigare kanske. Den andra saken var något för mig lite mer revolutionernade. 
Jag bestämde mig nämligen helt kallt för att sjunga karaoke på båten. Det var i cafét längst fram i fören, och jag tyckte så synd om programledaren när det var bara hon själv som ville sjunga. Plus att jag alltid har funderat på hur jag låter i högtalare. Och när skulle vara ett bättre tillfälle att testa än bland pensionärer med dålig hörsel utan bekanta i närheten? Plus att det var kul att känna lite nervositet för en gångs skull. Hihi. 
Det tredje var att cykla Millas elcykel. Det kändes hemskt konstigt. 

Skepp på väg till Tall Ships' race i Åbo?

Varning för hajar

Den evighetslånga rulltrappan i Norsborg, där de bor

Jag ska försöka fånga lite bilder på mina värdar också, Milla tyckte bara inte att hon visade sis bästa sida igår kväll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar