tisdag 23 augusti 2011

Första kvällen

Solen går ner bakom hamnen, staden tystnar och småningom är det dags att lägga sig i sin bekanta säng på detta ännu obekanta ställe. Det har  varit en dag som jag i framtiden kommer minnas som starten på en ny period av mitt liv, inledningen av något helt nytt. Från och med nu ska jag bo själv, från och med nu ska jag studera på universitet och från och med nu ska jag laga min egen mat. Det är ett äventyr jag ser fram emot att ta mig an, och jag väntar med spänning på nästa veckas skolstart och den nya värld som jag föreställer mig att kommer öppnas för mig då.
Tills dess är det dock ännu en bit , först ska jag hinna göra mig hemmastadd här och hälsa på Världens Bästa Milla i Sverige.

Så här såg mitt rum ut tidigare idag, nu är allt vackert inplockat i skåpet och sängen på plats. Jag bävade för att pussla in alla kläder, men kom fram till att det underlättar att faktiskt bara ha med sig de kläder man på riktigt använder. Imorgon när det är ljusare ska jag försöka ta en bild på rummet som det är nu.
Här kommer några bilder från min nya stad. 



Min balkongutsikt

Åbokonst

Nu lite kvällsmål, sedan lägenhetsvisning via Skype med mamma och bröderna. Godnatt!

3 kommentarer:

  1. Spännande tider håller jag med om. Smått dyster att lämna en plats där man har haft en jävla massa kul och som man har en massa fina minnen från, men life goes on. Som tur är så har du ju det mesta på gångavstånd också, kommer att ta en tid innan jag lär mig navigera med domdär förbannade spårvagnarna...

    SvaraRadera
  2. Anton: om jag lärde mig Sthlms tunnelbanor så lär du dig spårvagnarna! :P Men lycka till och hoppas du trivs i Hesa!

    Anna: JihuuU!! saknar dig såååÅ!!! vi ska ha de super kul! ;)

    SvaraRadera
  3. Jo, de konstatera ja också, det går utmärkt att traska till stan, har inte ens en kilometer till torget. Det kommer nog bli bra! :D Och hej, snart kan du vaaaant bara hoppa på rätt spåra ;)
    Vi kommer ha det bäst, hani!! Ses om ganska precis ett dygn :)

    SvaraRadera