tisdag 27 september 2011

Fem, sex sju åtta!


Idag gick jag och några andra från min klass på av skolan arrangerad showdans. Det var fartfyllt, roligt och på ganska passlig nivå för någon som jag som dansat tidigare men är lite rostig i kanterna.Sen min jazzdansgrupp lades ned för lite på ett år sedan har jag inte dansat "i klass", så att säga.
Inte förrän nu, när jag stod där på golvet och försökte få mitt minne att synkronisera med min kropp, insåg jag hur mycket jag har saknat att ha koreografier att lära mig. Dansa kan man alltid, på krogen eller hemma framför spegeln, men att någon annan bestämmer vad du ska göra och när är en helt annan sak. En helt annan sort av koncentration. Det var en skön känsla.

Pocahontas - disney wallpaper

Efter showdansen och en snabb dusch hade vi Disneykväll med tjejerna i klassen hemma hos Sarah. Det blev klassikern Pocahontas som fick rulla i DVD-spelaren, en film som aldrig varit min favorit men nog är fin. Det var riktigt skönt att kunna slappna av efter allt stressande inför anatomitenten (som för övrigt gick helt okej). Dock känner jag mig fortfarande lite stressad. Hmm..

P.S. Jag borde få en ny kamera från Gigantti småningom, bara jag orkar cykla till Raisio och lämna in min vattenskadade. Länge leve försäkringar.
P.S 2. Jag har köpt en cykelhjälm nu. Bild kommer i något skede.  

3 kommentarer:

  1. bilden på hjälmen?

    SvaraRadera
  2. har hjälmen blivit använd? Bilden?

    SvaraRadera
  3. Oja - den används så gott som alla dagar :) bilden hade jag dock helt glömt, den kommer nog nåt tag!

    SvaraRadera