tisdag 13 september 2011

Inköpslista: gummistövlar

Jag har tappat hoppet om en solig skoldag i Åbo. Utan att överdriva tror jag det har regnat i något skede precis alla skoldagar hittills (förutom förra fredagen då vi hade föreläsning från 9 till 17). Mitt parafly fick ledproblem efter tredje användningen och min plastiga regncape tål inte denna sorts skyfall några längre stunder. Det är bara att inse faktum: jag behöver ett par gummistövlar och en ordentlig regnrock. Antagligen hinner jag dock inte på shopping inom den närmaste framtiden, så vi får hoppas att vädret håller upp imorgon kväll under Vocalis och Impuls' gulisintagning. De enda direktiv vi har fått är att ta på oss oömma kläder samt att ta med extra underkläder och strumpbyxor. Intressant.

Med tanke på att idag har varit en alldeles vanlig, regnig tisdag har jag faktiskt fått ganska mycket gjort. Först gick vi till stan med klassen för att beställa våra halare. (Jag väntar så på att få börja dekorera min!) Sedan när jag steg innanför dörren passade jag på att sätta igång med maletköttspajbakandet som jag planerat i flera dagar. Medan den var i ugnen (och efter två varv via Sale efter ingredienser jag glömt) upprättade jag en provisorisk tvättstuga i mitt badkar. Jag har ännu inte fått nån rätsida på husets system och klädskåpet börjar gapa tomt småningom. Nu är hela badrummet fullt med blöta mörka kläder, hoppas bara de hinner torka tills hyresvärden kommer imorgon. Och utöver allt detta har jag gjort en uppgift i Moodle. Hur bra som helst! Här kommer en bild på pajen. Helt okej, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar