måndag 12 september 2011

Lugn och lycklig

Få saker känns bättre än när man nyduschad, nyinsmord sätter på sig sin pyamas, sätter på en lugn låt och kryper ner i sin egen säng och bara kan slappna av efter en underbar dag. Skit samma att det har regnat hela dagen, just nu känner jag mer frid i själen än jag gjort på länge.
För det första hade vi statistik idag på kursen "Intro till beteendevetenskaplig forskning". Där satt folk och stirrade förtvivlat på sigmaformlerna och de grekiska bokstäverna, men jag förstod. För första gången på länge känns det som alla bittra tårar över den långa matematiken verkligen kommer ge mig något i gengäld.
För det andra har jag spenderat hela kvällen med att utmana mig själv ordentligt både fysiskt och psykiskt. Fastspänd i en sele klättrade jag över plankor, linor och tunnor flera meter över marken i timtal. Vilken känsla!


Våra kära tutorer Paulina och Frida som tog initiativet att åka dit (trits att Frida då bilden togs nog tvivlade på att det var en bra idé)

Stället heter FlowPark och ligger s.a.s. på shoppingcentret Skanssis innergård. I en liten skogsdunge har man skapat olika sorters banor man ska ta sig igenom genom att klättra från plattform till plattform, höjden varierar från en halv meter till tio. (Den svåraste var det bara Daniel som över huvud taget klarade av att ta sig upp till.) Jag rekommenderar det varmt för alla som är lite äventyrslystna och inte har höjdskräck. Det var helt sjukt roligt, och till ett helt överkomligt pris (17,30€ för studerande) med tanke på att man får vara där hur länge som helst medan de har öppet. Här kommer en video från deras webbplats, och jag lovar: det är betydligt högre än det ser ut att vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar