söndag 4 september 2011

Kräftskiva


Efter en helg hemma i Ekenäs är jag igen tillbaka i Åbo. Helgen har förflutit riktigt fint, med kräftskiva hemma hos mig igår kväll som största programpunkt. Det hala var de facto mycket spontant, idén kläcktes då jag och Kaisa satt på tåget i fredags och försökte fundera ut vad vi skulle hitta på i helgen. I brist på inspiration att betala dyrt inträde för att svettas bland hundratals andra fulla ungdomar på "nya" krogen Nox i Karis bestämde vi oss för att samla ihop lite folk och vräka i oss skaldjur istället. Det var ett bra beslut, tror jag. Sagt och gjort, räkor, kräftor och rostbröd inhandlades, några kompisar vidtalades och där satt vi sedan i mitt kök. Som vanligt var det riktigt trevligt att kolla vad alla hållit på med den senaste tiden, och ganska naturligt blev det mycket skola diskuterat. Utöver det så hann vi även med en tävling i godissnörsätning, en gren där Martin korades till relativt överlägsen vinnare. Om det sedan beror på välutvecklad munmuskulatur, övning eller något helt annat tänker jag inte spekulera i. Hur som helst så hade jag väldigt trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar