tisdag 4 maj 2010

Daggmaskar med dålig engelska

Idag har jag varit internationell. Det har nämligen anlänt en grupp italienare till Ekenäs, som alla är med i vår skolas utbytesprojekt och nu bor hemma hos diverse av mina vänner. På kvällen träffades de i skolan och jag bestämde mig för att (på Millas inrådan) hänga med. Jag kunde konstatera att de pratade dålig engelska och höll sig ganska mycket för sig själv, men visst var där också flera av det socialare slaget. Det var intressant med tanke på att de bor i samma stad som mina italienska kompisar och jag själv också varit två gånger i deras hemstad. Istället för att diskutera sprang dom dock mest omkring och kallade varandra för daggmask, men det är helt okej det också.

Jag börjar förresten bli lite rädd för Lalle när han är hungrig. På samhälsläralektionen förra veckan utbrast han spontant "Nu äter jag upp din telefon" och idag sade han att han äter upp mig. Som ni ser så undkom jag trots allt detta grymma öde men jag tänkte passa på att varna er andra innan det är för sent.

Arrivederci

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar