måndag 10 maj 2010

Inget sommarjobb

Först skrev jag ett dåligt engelska prov. Sen ringde Västis' Frida-ansvarige och meddelade att min kolumn som jag satt uppe en halv natt och svor över aldrig kom fram. Sen fick jag veta att jag inte har ett sommarjobb, vilket jag har gått och trott i en månad. Sen fick jag vänta ute i kylan i en halv timme eftersom pappa glömde bort mig.
När jag kom hem var jag på underbart gott humör. Det är jag fortfarande.
Men nu ska vi se på det positivt!
Att engelska provet gick dåligt gör bara att jag är ännu mer motiverad att läsa på nästa prov. Dessutom så fick jag ju 9½ i det förra provet, så det borde inte vara nån panik. När hon sen ringde om kolumnen så var det ju egentligen ingen panik med det heller med tanke på att den ska publiceras först på onsdag. Sen gav det ju mig orsak att prata med Nico också, vilket ju aldrig är fel. Sommarjobbet var visserligen synd, men jag kan förhoppningsvis hitta ett annat. Dessutom var ju inte städning drömjobbet, så jag kanske dessutom får ett som passar mig bättre. Angående att vänta utomhus var väl inte heller så hemskt, jag fick ju en massa frisk luft och så är jag glad att jag inte hamnade gå hem.

Jag hatar måndagar.
Arrivederci

1 kommentar:

  1. Hej Anna (: råka se din rubrik - inge sommarjobb. Tänkte bara säga att Micaela söker hjälp till österby kiosken, vet inte om de intresserar,mn ett jobb iaf :)åldersgränsen är 18 år, vet inte om du har fyllt redan eller fyller här snart?

    SvaraRadera