onsdag 31 mars 2010

Sista dagen i mars

Imorgon gäller det att hålla huvudet på skaft för att undvika ramsan "April April din dumma sill, jag kan lura dig vart jag vill!" i så stor utsträckning som möjligt. Med min tur och med mina vänner kommer det antagligen sluta med att någon lurar mig big time, men det är väl inte så mycket att göra åt.
Grymt skönt är det i alla fall att det är sista dagen denna skolvecka, och ett fyra dagars lov hägrar. Underbart. Planerna för påsken är Anninas adertonårskalas i morgon kväll, nostalgikväll med Mary Poppins, Chrisse och Pudel på lördag och ett badbesök (plus shopping?) på Flamingo på söndag. Resten av tiden får jag se vad som faller mig in och vad resten av kompisarna hittar på - jag är öppen för förslag!

Påsken till ära har elevkåren placerat ut en hel låda små påskägg omkring i skolan och nu återstår att se om dom är hittade och uppätna redan innan första lektionen börjar eller om folk är så stressade och sömniga på morgonen att de kan undgå att se alla de små glansiga äggen som är utplacerade lite över allt. Jag hoppas på det senare alternativet så att en intensiv äggjakt kan starta efter morgonsamlingen.
Nu ska jag gå och lägga mig och fundera ut något bra aprilskämt att lura alla stackare i min närhet med imorgon. Beware!

Arrivederci

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar