torsdag 4 mars 2010

Minesweper-drottning


Kalla mig nörd eller vad ni vill, men jag bara måste åskådliggöra detta högst episka parti minesweeper som jag spelade mot Mico för en stund sedan. Medge att det är fascinerande. Aldrig förr har jag spelat ett så ojämnt spel mot någon som faktiskt förstår hur minesweeper fungerar. (För att nu inte helt bespotta Micos skills tänkte jag ändå påpeka att han nog vann mig en runda senare.)

Imorgon bär det av till ÅA/Novia för att bekanta sig med diverse utbildningar. Jag ser fram emot det med tanke på att jag nu förhoppningsvis får en överblick av logopediutbildningen, som för tillfället är det jag siktar på efter gymnasiet.
Det största orosmolnet för min del är den potentiella chansen att jag missar bussen, men det är väl bara att försöka skärpa sig i morgon bitti och för en gångs skull laga mig klar i tid. Det skulle ju nämligen kännas lite klumpigt att tvingas ta tåget till Åbo.

Äntligen har jag fått händerna på Camilla Läcbergs nyaste bok - "fyrvaktaren". Har väntat ungefär en evighet på att den ska komma ut i pocket, men min moster räddade mig från min vånda genom att låna mig sitt inbundna exemplar. Därför tänker jag nu, efter X antal partier Minesweeper och allt för mycket tid framför datorn slänga mig på soffan och läsa.

Arrivederci

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar