måndag 29 mars 2010

Håltimme, slickepinne, nyttigheter

Wohoo. Det ser ut som att pengaflödet denna sommar inte stannar helt trots allt. Går allting enligt planerna blir det städning som gäller, vilket kanske inte är det optimala sommarjobbet, men trots allt inte helt tokigt heller. I det här skedet tar jag tacksamt emot nästan vad som helst, jag vill absolut inte riskera att inte kunna åka till Storbritannien med Pudel i sommar.
Jag trodde inte att slickepinnar kunde vara så irriterande. Ni skulle bara veta hur störande det är att sitta och försöka skriva någonting när det sitter någon bredvid en som försöker tvinga en att äta en slickepinne. (Däremot visste jag redan att Chrisse är störande, så jag borde ju ha kunnat räkna ut det..)
Skämt åsido.
Jag har hål än en gång, men det känns ovanlingt tomt eftersom mitt trogna hålsällskap; Milla, är sjuk. Men tack och lov har jag ju Chrisse som sitter och stoppar slickepinnar i nacken på mig.

Jag har faktiskt fått ovanligt mycket nyttiga saker gjorda idag. Jag har både fört mitt skattekort till församlingshemmet (bara två veckor för sent, host) och ringt om sommarjobbet. Nu återstår bara att fara och ta ett passfoto, fara via apoteket och sen till polisstationen och förnya mitt pass. Kanske skulle det vara skäl att kolla om min försvunna kass från tidigare i vinter skulle råka vara där också. Väl hemma ska jag skriva en elevkårsgrej som jag egentligen tänkte göra nu, men inte kunde eftersom OpenOffice har identitetsstörningar. Hmpf.
Sen är det bara en nyttig sak kvar på min lista; de där dumma abbaklänningarna. Jag har alltså en låda med vita klänningar som vi använde under Does Your Mamma Know?-projektet hemma hos mig fortfarande. Nämnas kan att det var tre år sen vi hade premiären. Ups. Kanske skulle det vara dags att ta tag i saken och ringa till någon på Ungdomsringen så att jag kan föra tillbaka dom dit småningom. Kanske.

Nu börjar rasten snart, så jag ska gå och öppna elevkårscafét. Och Chrisse - jag tänker inte äta dendär slickepinnen.

Arrivederci

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar