lördag 13 mars 2010

Mankini på Skåldö

Det kommer scouter springande mot min bil. Dom ska säkert orientera. Jag bromsar. Va? Dom fortsätter springa? Dom kan ju int springa rakt mot bilen! Vänta nu lite.. Anna, Pudel? WHAT?!

Såhär gick det till när Andreas anlände till sin överraskningsfest igår. Apparently hade han inte misstänkt ett dugg, så han blev rejält överraskad. Han utrustades med mankini försedd med "paukkuliivi" och kondomer (jag är imponerad av Stenis handarbetsskills) och festen kunde börja. Vi befann oss i Brunis kök på Skåldö, och övriga gäster förutom de ovannämnda var Anders, Mårten, DR, Broman, Mia, Hanna och Mathias. Jag och Pudel hade bakat marängkaka, Mia skaffade snacks och Stenis tog med sig 20 liter limsa. 20 liter limsa orsakar snabbt ordentlig sockerfylla, så även utan egentlig alkohol var alla helt på G. Summa sumarum var festen riktigt lyckad, och jag fick veta en hel del intressanta saker (och även en hel del saker jag inte ville veta..) under partyklassikern jag har aldrig. Bland annat fick vi reda på vem som har varit kåt på en lärare och huruvida det är rumpa eller bröst som gäller. Jösses. Jag hoppas att Brunis marsvin inte förstår människospråk, i annat fall tycker jag synd om dem. Men what happens at Skåldö stays at Skåldö, så mer tänker jag inte berätta.
Jag lärde mig också ett nytt ord, nämligen att fluffa. Jag deklarerar härmed att det är mitt nya favoritord. Vad det betyder? Att ta typ ett fluffigt täcke, en skön dyna och bara fluffa ner sig i alltihop. Hur bra som helst! (Creds to McBrun för det)
Skulle gärna sätta upp några bilder, men eftersom det är Andreas i mankini (obs: på kläderna) som är motivet så kräver det lite övertalningsarbete. Men förhoppningsvis kommer det senare.

Nu är det dags att byta om till festkläder igen och småningom ta sig iväg till nästa fest. Jag har på känn att det inte blir så mycket av studentexamensläsningsplanerna den här helgen, mhah.
Arrivederci

1 kommentar: