tisdag 30 mars 2010

Promenad hem?

Jag är i skolan. Ljuset sänker sig och jag ser en värld framför mina ögon...
Okej, nä. Det där var Lalles verklighet. Min är att ännu en skoldag är förbi och jag inte riktigt vet vad jag ska göra. Att gå hem vore ju det mest logiska alternativet, men jag känner inte riktigt för det heller. Hmm.
Å andra sidan är det ju ganska fint väder ute för en gångs skull, så lockar ju nästan att gå ut. Vid närmare eftertanke låter en promenad och lite D-vitamin-alstring som en riktigt bra idé.
Okej, efter ett telefonsamtal med min kära pojkvän blir det nog så att jag går hem, och sen när han fått sin potentellt söndriga käke kollad på hälsocentralen kommer han och plockar upp mig. Perfekt, dagens planer är räddade.
Följaktligen ska jag nu börja gå hemåt, men först följa Lalle till Matilda eftersom han ska överleva ytterligare några timmar i sällskap med sina kinakompendier.

Arrivederci

2 kommentarer:

  1. En vanlig dag sku du ha ringt ti mig o fråga om ja kommer ut o gå! De e riktit hemskt de hä att vara sjuk! Nå som tur kommer jag till skolan imoron ;) // Milla

    SvaraRadera
  2. Nå, mitt problem löste sig när jag kom ut genom dörren i skolan och insåg att jag hade kommit till skolan med cykel :P

    SvaraRadera