tisdag 2 mars 2010

Korsningssheman och jumppatossor

God kväll. Det här blir ett ytterst kort blogginlägg, jag är precis på väg i säng efter att ha läst på morgondagens biologiprov en stund. Som vanligt blev läsningen lämnad till sista stund. Det på grund av att jag istället för att plugga uppehöll mig på stan med Milla, Lalle och Mico betydligt längre än jag hade planerat. Men ingen panik, dels hade vi skitkul i stan och dels tror jag i alla fall att ja kan jag kan biologin ganska bra redan från tidigare. Det är bara ett delprov med huvudsakligen korsningssheman, vilket inte är så svårt. Att det dessutom är intressant gör det bara lättare att lära sig.

Idag konstaterade jag att jag hittills inte sett en enda film på modda filmkursen utan att somna. Jag som aldrig hade somnat på en lektion förrän gymnasiet gör det numera minst en gång i veckan. Vart är min värld på väg? I och för sig är det ganska förståeligt, lite trötthet, ett mörklagt rum och svartvit film som synnerligen inte är gripande (exempel: King Kong från 1933) är ett perfekt sömnrecept, för mig i alla fall. Tur nog så har kursen hittills inte krävt några djupare analyser av filmerna.

Skolan i morgon kommer bli lite lagom slö har jag på känn, då jag först ska skriva prov, sen har håltimme och skolans temadag om media börjar efter maten. Jumppan bestående av innebandy kan dock bli ett problem eftersom mina innetossor befann (och förhoppningsvis fortfarande befinner sig) i kassen jag tappade bort före sportlovet. Jag måste utreda möjligheterna att låna mammas tossor. Dessutom borde jag helt klart också ta mig till polisstationen för att kolla ifall någon vänlig själ skulle ha råkat hitta min kass och fört dit den...

Men nu gonatt
Arrivederci

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar