fredag 2 april 2010

Att fylla aderton

Det känns en aning overkligt att ens kompisar en efter en fyller aderton. Snart är vi alla över den gränsen som innebär att man får tillgång till vuxenlivets privilegier och vi får göra en massa onyttigheter precis hur mycket och ofta vi vill. Just nu känns det som att en dörr till helt nya möjligheter kommer öppnas den dagen jag fyller aderton. Dock är jag inte lika säker på att något så hemskt speciellt kommer uppenbara sig efter tolvslaget den 26.5, men hoppas kan man ju alltid.
Igår var alltså Annina i turen att per definition bli vuxen. Vi inledde firandet med tjejmiddag på Santa Fé. Jag måste säga att det var sjukt trevligt att träffa alla igen och få lite uppdateringar om vad dom gör nu för tiden och vad planerna är för sommaren; det blir lite dåligt med sådana tillfällen annars. När oxpastan var uppäten for jag en sväng via Milla, som hade beslutsångest angående vad hon skulle sätta på sig. Efter några klädbyten kom vi till sist iväg till Annina, där partyt redan var i gång eftersom kombinationen Jag och Milla oftast innebär att vi blir lite sena. Nåväl, fiilisen var riktigt bra, och folk mådde fortfarande helt hyfsat. I princip pågick det två fester samtidigt, eftersom också det äldsta av Takala-syskonen hade lite folk hos sig. Det lustiga var ju att hälften av gästerna var gemensamma bekanta, så småningom mer eller mindre flöt de båda gängen samman. Vid tidpunkten för det mådde alla dock inte längre lika bra, men what happens at Takala's stays at Takala's.
Summa sumarum var det en lyckad kväll och när jag och Nico kom hem kring tvåtiden somnade jag pladask.
Nu väntar fyra dagar av lov och förhoppningsvis kommer jag orka ta mig för att läsa lite på mattaprovet också eftersom det kommer vara det första som väntar mig i skolan på tisdag. Att sätta provveckan direkt efter påsklovet var inte den mest lysande idé skolans ledning har haft.

Dagens program är att hälsa på Fammo och försöka ta mig ut i det fina vädret en sväng. Sen får jag se vad jag hittar på.
Arrivederci och Glad Påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar