lördag 17 april 2010

Solnäbbar och glaskross

Idag hade vi spel-/chillkväll hos mig. Jag, Lalle, Chrisse, Mico och Laura hade precis börjat vräka i oss morotskaka när den första olyckan inträffade. Den öppnade cokisflaskan var närmare min armbåge än jag väntade mig, och splash bara så var den omkull och det var cokis såväl på golvet som på kökssoffan och väggen. Vi plockade fram trasor och papper med en väldig fart och snart var det upptorkat. Jag gjorde ett nytt försök att ta ett glas och fick till mitt förtret två stycken som satt fast i varandra. Jag skruvade lite på dem, och klirr bara så hade jag ett glas splittrat i tusen delar i famnen. Det var bara att plocka fram dammsugaren. Intressant att man kan få ett glas krossat i händerna utan att få så mycket som en skråma. Nåväl, vi städade lite till och snart var det rent och fint igen. Det var ju lite komiskt att båda dessa händelser skedde inom fem minuter.
Det var inte nog med det.
Vi hade precis hunnit äta klart morotskakan när Chrisse och Mico fick för sig att kolla in våra likörkarameller. Chrisse konstaterade att de var oväntat hårda, och dom klämde lite på dom för att kolla. Plitsh, och köksbordet var fullt med likör från två karameller som spruckit precis samtidigt. En del av likören passade på att sätta sig på marodörernas kläder, och Mico lyckades få lite på fönstret också. Det var bara att ta fram trasorna igen då...
Lyckligtvis förflöt kvällen efter detta utan vidare missöden och efter morotskakan tog vi oss an Singstar. För sakens skull började vi med lite Disney, och gick sen över till rockballader. När vi kom till Roxette's "It must have been love" bevisade Mico att han hade helt okända falsett-skills! Det var väl sisådär fem oktaver högre än vad jag sjunger, och mycket vackert. Eller nånting.. Men han fick poäng för det, så helt uselt kan det inte ha varit.
Hesa och belåtna gick vi sedan tillbaka till köket för att ta oss an lite hederliga brädspel. Vi tänkte spela Pictionary egentligen, men Lalle och Chrisse var så grymt dåliga på att förstå sig på Lauras ritade skallerorm att vi gav upp och böt till Alias. Att ha Mico som lagkamrat visade sig vara ett bra val eftersom vi vann ganska överlägset. Dock fanns det diverse kommunikationsproblem..

Mico förklarar: Sol plus en sån som fåglar har.
Anna: Solnäbb?!


Man kan ju tänka sig att solfjäder skulle ha varit det logiska svaret, men nej.
Vad som också kan konstateras är att regeln att gester är förbjudna inte riktigt följdes. Om Lalle någon gång försöker förklara något åt dig förstår du varför.
Lalle in action

Öööh, vad menar Chrisse??

Jag måste säga att jag hade en jätte trevlig kväll, man borde definitivt göra sånt här oftare. I och för sig finns det väl inte precis några hinder för det heller, det är ju mer eller mindre bara att bestämma tid och plats. Jag bestämmer här och nu att jag ska göra mer sånt här i fortsättningen.

Imorgon ska jag, Pudel och mister falsett på hjälpledarfortbildning till Lojo. Vad vi ska göra där vet vi inte riktigt, men det blir säkert kul. Lite överraskningar skadar aldrig.
Med tanke på att jag ska infinna mig vid busstationen imorgon klockan halv 9 skulle det kanske vara skäl att så och lägga sig nu då.

Arrivederci

3 kommentarer:

  1. I Love It :D måst definitivt göra de oftare =D

    SvaraRadera
  2. Definitivt. Vi har ju både chips och karkki kvar ännu åxå ;D
    Å jo, Lalle e just snygg xD Ja hade svårt att välja vilken ja sku sätta in.. :P

    SvaraRadera