onsdag 21 april 2010

Gamyl på Kulan

Idag hade vi Yin Yoga på gymnastiktimmen. Det var första gången jag prövade på det och det var riktigt skönt, måste jag säga. De sista 15 minuterna gick huvudsakligen ut på att man skulle ligga på rygg och slappna av,  och vi blev uppmanade att släppa alla tankar och bara tänka på att inte spänna musklerna... Helt klart hade jag inga problem med det, det tog kanske någon minut så sov jag så sött så. Jag vaknade när alla började stiga upp och röra sig och kom fram till att jag helt klart blivit avslöjad eftersom vi tydligen hade fått instruktioner att lyfta upp knäna på magen i något skede. Men jag slappnade ju av i alla fall.
När jag sedan cyklat hem var mitt huvud så otroligt tungt att jag skulle ha kunnat somna stående där och då. Jag slevade i mig lite mat och gick och slängde mig på sängen efter det. Inte heller denna gång tog det särskilt länge innan jag somnade. En timme senare var det dags att pallra sig upp och iväg till Kulan tillsammans med Pudel.
Jag måste nog säga att jag känner mig äldre och äldre för varje gång jag är där. Nu har unccan i Ekenäs dessutom stängt, så där är mera konstigt folk än tidigare också. Tacka vet jag den gamla goda tiden. Dock är det samtidigt ganska skönt att kunna känna sig lite gammal och mogen ibland, det ger också en form av självförtroendeboost. Dessutom behöver det ju definitivt inte betyda att man har tråkigt, det tror jag att Pudel, jag och Mico är ett levande bevis på. Jag älskar att inte vara kittlig. 

Arrivederci

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar