lördag 10 april 2010

Värnplikt och snabbt kaffe

Hurra, det har blivit fredag och ännu en skolvecka har flugit förbi nästan omärkbart. Nu har man tid att pusta ut och förbereda sig inför sista slutspurten på provveckan, som för min del består av ett engelskaprov. Som vanligt har jag inte tänkt spendera allt för mycket tid på det heller och eftersom jag redan kan contemporary, cinematic och art dealer så räknar jag med att jag är på det torra. Dock borde jag skriva en essä som jag totalt har glömt bort om jag över huvud taget vill ha ett vitsord i kursen. Jag tror det är första gången under mina gymnasiestudier jag lämnar in något lika sent som en viss mister Fagerström. Det bådar inte gott, det här.

Efter att ha suttit på en ytterst förvirrande och kaotisk engelska förberedande lektion drog vi (d.v.s. jag, Pudel, Milla, Mico, Lalle, Chrisse och Annina) iväg till stan. Denna gång kom jag faktiskt ihåg att jag kommit till skolan med skoter, så jag slapp springa in efter hjälmen när jag hunnit några hundra meter. Jag körde i förväg, parkerade halvolagligt på Matildas parkering och gick för att möta de andra.Nånstans på vägen hade dom tappat bort Chrisse, vilket förvirrade oss lite. Dock löstes mysteriet när han dök upp i bokhandeln i sällskap med Molly.
När vi alla igen var samlade gick vi (som vanligt) till Carl de Mumma. För att nu lite variera oss emellanåt valde vi att denna gång sitta utomhus i det relativt fina vårvädret. Som det nu alltid går med detta gäng så blev diskussionen efter ett tag ganska lustig, och idag var det värnplikt och en atombomb över Danmark genom Sverige i samarbete med Nordkorea som diskuterades. Det hela var relativt roande tills Milla viskar ungefär följande i mitt öra: "Han där som sitter bakom Annina, om jag inte har helt fel så har han varit FN-soldat, och jag har på känn att det är oss dom skrattar åt." Ojdå. Ni skulle bara veta hur svårt det är att byta samtalsämne när man faktiskt skulle behöva göra det. Småningom fick jag det dock svängt till Lalles studier istället.
Helt klart slog vi vårt snabbhets-rekord angående att sitta på café i alla fall. Jag tror inte ens det tog en timme, wau! Efter kaffet började folk i tur och ordning söka sig hemåt och till sist var det bara jag, Mico, Chrisse och Molly kvar. Först gick vi till Lindex där vi diskuterade strumpbyxor och BH:er (och jag köpte nya solglasögon -yey) och sen bar det av till Matilda i brist på annat att göra. Där ownade jag Chrisse genom att bevisa att det är LU som har gjort Pirkkas jaffakex också när han påstod att om var skit. Hah!
Eftersom vi redan besökt typ alla butiker på Kungsgatan fanns det nu på riktigt inte något att göra, så vi satte oss i äkta fjortisanda i Matildas trappa. Det enda som fattades var att någon skulle ha rökt, men den delen klarar jag mig bra utan. Det var emellertid helt trevligt det också.

Innan jag går och lägger mig ska jag ännu delge er dagens citat:
Andreas: Tänk om nån Greenpeaceaktivist skulle jobba på polisen?!
Mathias: Eller Johanna...  


Arrivederci

3 kommentarer:

  1. Jag trilla på facebook över en yllesocka och fann denhär bloggen! Fantastiskt att verkligen inse att det finns FLER som bloggar. :-D
    Ha en bra lördag!

    SvaraRadera
  2. Oj, tufft, jag visste inte att du bloggar heller! :D *lägger till din blogg i länklistan*
    Och detsamma!

    SvaraRadera
  3. Haha :P Dagens citat= just awsome! ;D

    SvaraRadera