tisdag 6 april 2010

När snön töar bort

Nu börjar det bli vår på riktigt. Lite gräsmatta tittar fram här och där, och man kan gå på vägarna utan att riskera att halka och bryta benen av sig.
Det som göms i snö kommer fram i tö, har man hört folk säga. Sannerligen, på min väg hem upptäckte jag både ett och annat som hade legat nedfruset över vintern.

Annas 5-i-botten över saker som tinar fram på våren

1. Hundskit
2. Gamla nyårsraketer
3. Tobaksfimpar och -paket
4. Godis- och glasspapper
5. Annat plast

Det var nästan som man blev lite äcklad av allt skräp nu när man hunnit vänja sig vid att allt bara var vitt och fint (med undantag för diverse gula områden). Nu skriker godispappren där de ligger längs vägarna, och man får passa sig noga för att inte stiga i något obehagligt. Ush. Däremot kan jag ju säga till folks försvar att det inte direkt kryllar av roskisar, åtminstone om man rör sig i Österby. Men det är inte så svårt att sätta sitt godispapper i fickan tills man kommer till en. Hundägarna vill visserligen kanske inte ha sitt avfall i fickorna, med det är enligt mig deras skyldighet att plocka upp efter sina bepälsade vänner. Åtminstone om det är mitt på en gångbana. 
Nåja, det ovanstående är kanske det enda negativa med att vädret äntligen har börjat likna vårväder. Hur skönt är det inte att kunna städa undan vinterkängorna och ta fram vårrocken... Jag väntar på att få ta mina nya sneakers i användning, mhah. 
Nu ska jag småningom trampa iväg till min första bilskoleteorilektion. Vi får se hur det går.. Men med Chrisse i släptåg lär det åtminstone inte finnas någon chans att jag blir uttråkad (men däremot nog kvävd..) 
Skämt åsido. Önska mig lycka till.

Arrivederci

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar