torsdag 8 april 2010

Cafésittande

Nu är det två prov kvar, och sen är ännu en period över. Vitsordsskörden hittills har väl kanske inte varit så häv med tanke på att jag fick 7+ i mitt finskaprov. Jag skäms lite. Däremot stör mig sjuan i matta inte ett dugg, så länge det är godkänt är jag nöjd.
Nu har jag invigt våren på allvar. Jag har tagit i bruk mina nya skor och igår blev det premiärtur med min gröna pärla. Det är ganska skönt att man igen kan starta till skolan 10 före utan att behöva oroa sig över att komma för sent. Länge leve skotrarna.
Idag spenderades ytterligare en gång många timmar på Carl de Mumma med Mico, Lalle, Milla, Laura, Annina och JohannaJag har börjat misstänka att dom suckar varje gång dom ser oss komma eftersom vi alltid sitter där så länge. Till vårt försvar måste jag säga att det inte finns något annat ställe man kan hänga på som ung i Ekenäs, så vi har inte så många val såvida vi inte vill knalla omkring på stan.
Från en sak till en annan konstaterade jag att datumen för EYP-sessionen i Ukraina nu är fastslagna; 22-31.10.2010. Å ena sidan är datumet bra med tanke på att man hinner få undan studentexamen i god tid, men å andra sidan helt uselt då det innebär att en av våra delegater måste välja mellan Ukraina och skolans två veckor långa kinaresa. Svårt val, må jag säga. Jag är verkligt glad att jag inte hamnar välja.
Nu ska jag först ut på en promenad med Nico, sen kommer jag förhoppningsvis igång med att läsa på samhällsläran. I alla fall försöker jag intala mig själv det.
Arrivederci

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar