måndag 5 april 2010

Älska trigonometri

Ännu en gång har jag konstaterat att vår lilla värld är ännu mindre än man skulle tro. Jag bläddrade i en gammal Kalle Anka tidning och började på skoj läsa igenom en sida full med namn på personer som vunnit i diverse tävlingar. Tror du inte att jag hittade en ekenäsbo som jag till och med vet vem är bland vinnarna? Han hade vunnit en midjeväska, ifall det intresserar.

Nog om midjeväskor; nu ska jag av tradition klaga lite över det stundande matematikprovet. Jag är helt övertygad om att bokens facit har konspirerat sig mot mig. sinxcosx=1/2 kan omöjligt bli det den säger. Hmpf.
Dock måste jag nog säga att det inte känns fullt så hopplöst som inför provet om logaritmer förra perioden, så godkänt borde jag nog klara av mer eller mindre utan problem. Kanske jag t.o.m. klarar av att lösa någon uppgift den här gången?! Man kan ju alltid hoppas.

Imorgon ska jag ta ett steg närmare vuxenlivet; jag ska börja i bilskolan. Jag har, mest på grund av tidsbrist, skjutit upp det hela några månader längre än beräknat. Men bättre sent än aldrig sägs det ju, och dom flesta jag har talat med säger att jag borde hinna bli klar ändå. Så det fixar sig nog. Ifall det av någon orsak skulle ta längre än till slutet på maj så är det väl inte nån panik då heller, det är inte precis som att jag suktar efter att få köra bil. Jag är så nöjd så med min knallgröna skoter och har hur som helst planerat att köra med den hela sommaren. Dock kan det ju vara ganska opraktiskt att ta sig fram med den om man t.ex. ska ha något/några med sig, så ett bilkörkort skulle på så sätt vara helt behagligt. Men det är väl bara att vänta och se hur det går.
Nu ska jag ge tangens en ny chans.
Arrivederci

1 kommentar: