torsdag 15 april 2010

Grillkorv och flygbiljetter

Jag har sakta mak börjat inse att jag och Pudel riktigt på allvar är på väg till Storbritannien i sommar. Som i att vi faktiskt ska sätta oss på flyget för att tillbringa lite på tre veckor där. Faktumet att jag fick mitt sommarjobb bekräftat gjorde att vi nu kunde ta steget att boka biljetter. Det blev sist och slutligen Blue1, som är både pålitligt och billigt. Lite under 200€ tur-och-retur är enligt mig ett riktigt bra pris som jag gärna lägger ut på något sånt här. Nu har jag en bokningsbekräftelse - ett dokument som bevisar att vi ska åka - underbart!
Dock förstår jag mig inte riktigt på deras biljettpris-system. Vi valde vilka flyg vi skulle åka med och kom småningom till betalningsskedet. Dock tog det ett tag att fundera ut hur kortbetalningen fungerar, så vi hamnade börja om från början igen. Nu var samma flight mitt i allt 40€ dyrare! Hur är det möjligt? Turligt nog gick det ett till plan samma dag, så det var ingen panik, men nog ack så störande..
Efter att ha bokat kollade vi in priser på tågbiljetter och funderade lite på vilka städer vi vill besöka under tiden vår interrailbiljett är i kraft, vilket är 22 dagar. Listan blev på tok för lång så det krävs lite research för att ta reda på vad vi verkligen vill spendera lite tid på. Men nu när vi har biljetterna bokade så är det ingen panik med det. Dessutom slipper jag Pudels nervösa påminnelser om att vi faktiskt måste boka dom. Helt obefogat var hennes stressande ju dock inte, nog hade ju priserna stigit med några tior jämfört med för någon månad sen.
Efter denna planeringssession och några varma smörgåsar bar det av till bilskolan än en gång. Nu börjar vi komma till saker man kanske inte visste på förhand, så det är nästan lite intressant.
En och en halv rastlös (jag skyller på för lite sömn) timme senare hoppade jag på skotern och styrde kosan mot lankkastranden, där Nico, Max, Benji, Emmi och Jocke hade inlett grillsäsongen och nu stod med grillspetten i högsta hugg kring brasan. Det är helt enkelt ett faktum att korv smakar mycket bättre utomhus när man grillat den själv. Vi hade riktigt trevligt och skönt på berget i kvällssolen, och för min del får det gärna bli fler grilläventyr i fortsättningen. Dock blev det grymt kallt att köra hem, och mina två isbitar till fötter fick tinas upp fem minuter under duschen innan dom var normala igen. Men det var det värt.
Nu ska jag försöka avhjälpa min sömnbrist en aning.

Arrivederci och Gonatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar