tisdag 19 mars 2013

Ga-Ga-Ohlala


Ifall ni inte redan har bokat in det i era kalendrar så är Kåren stället man ska vara på den trettonde april. Då är det sista kvällen av RÅA live, och vi tänkte bjuda på ett riktigt dunderspektakel. Sarah, min härliga klasskompis som sportar med att vara musikalstjärna vid sidan av logopedstudierna, har nämligen samlat ett litet gäng som ska uppföra några låtar av självaste popdrottningen Lady Gaga. Det kommer bli underbart ska jag berätta för er; satsat med kläder, dans och hela paketet. För er som redan hann bli oroliga så ska jag alltså sköta dansandet, inte sjunga. Be there!

Med anledning av ovanstående show har jag spenderat kvällen i spegelsalen på Åbo Svenska Teater. Helkroppsspeglar ger möjlighet till obarmhärtig självreflektion, må jag säga, men de är väldigt praktiska då man ska lära sig koreografier. Plus att man får sig ett gott skratt när ens egna fötter plötsligt inte riktigt befinner sig där de borde. Men vi har jobbat hårt med danserna och nu börjar åttorna småningom sätta sig till rätta. Det kommer bli så bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar