måndag 18 mars 2013

"Vår"

Phuh, här var det dammigt. Har inte loggat in till denna blogg sen jag-vet inte-när, men tänkte att jag skulle slänga ihop ett inlägg och se om den nyfunna inspirationen håller i sig mer än någr dagar denna gång. (Och så måste ju Milla ha något att läsa på nätterna!)

Vi har nu kommit in i den perioden av mars då alla minst fem gånger om dagen uttrycker hur trötta de är på snö och kyla, så också jag själv. Man längtar till sommarkläder, simturer och terassbesök, men ännu envisas minsann snön med att ligga kvar. Med lite otur snöar det till några centimeter till under natten, och man får bittert dra på sig vinterkängorna ännu en gång. 
De senaste dagarna har jag dock observerat ett intressant fenomen, nämligen att man på stan ser allt fler som trotsar den bitande kylan helt kallt (pun intended) trampar omkring i vad jag kallar sommarklader. Ett par converse och en tunn läderjacka här och nästan bara ben där. Om det sen beror på att de missbedömt temeraturen eller helt enkelt slutat bry sig vet jag inte. Men jag fryser lite extra inombords varje gång jag ser ett par bara vrister när jag själv fortfarande klär mig i kängor och yllesockor i morgonkylan. Solglasögonen plockade jag dock fram för några dagar sen, så lite vårkänslor har solen skapat hos mig också. 

På tal om solglasögon så spenderade jag helgen på Nyländska Nationens årsfest med efterföljande sillis. Det var sjukt roligt, kort sagt. Tänkte dela med mig av ett par bilder jag lånat av Emilia, på den andra ser ni också min självgjorda mask, i enlighet med "Venezian ball" temat.

Festens snyggaste!


Tack för mig.

1 kommentar:

  1. Heh, kanske jag snart lär mig att sova på natten :P men jihuu för att du skriver igen ;)

    SvaraRadera