onsdag 17 oktober 2012

Kreativ kampanj

Jag kom nyss hem från en nästan en och en halv timmes promenad med Dani. Plötsligt när vi gick längs med ån i mörkret kom det en man åkande mot oss på en segway. Fastklistrat på segwayen stod nummer 113, och han stannade glatt och överräckte två ihopfällbara tandborstar. Efter att ha inspekterat tandborstpaketets baksida noggrannare visade det sig att det var samlingspartiets Pauli Kossila, kommunalvalskandidat och tandläkare. Inte en så tokig kampanj, må jag säga, i varje fall fick den mig på gott humör. Vem kam motstå kombinationen segway och gratis tandborstar?
På tal om kampanjer som får en på gott humör så vill jag också tacka SU för det fina knallrosa sadelfodralet som satt på min cykel igår när jag kom ut från skolan. Jag var verkligen i behov av ett sånt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar