lördag 6 oktober 2012

Loppisfynd och pysselmaterial

Jag inledde min lördag med ett besök på favoritloppiset i Ekenäs, missionsboden. Med tanke på att jag var för slö för att stiga upp mer än 20 minuter före de stängde var skörden ganska god. För hela 6€ fick jag en 'silver'bricka, en vit metallkorg, en virknål, en snygg burk och en hög fula ljusmanchetter med plastblommor. Silverbrickan ska småningom bli en krittavla till min tambur och de fula ljusmanchetterna är sedan länge sönderplockade till kombinerbara blommor för kortproduktion. Inte illa.
Utöver att loppisfynda har jag också hunnit börja arbetet med att göra en väggdekoration av fönstret jag köpte. Det visade sig vara jobbigare än jag tänkte att få loss rutorna, men med lite milt våld borde det fixa sig. Sen fattas bara sänggaveln och så kommer min säng vara snyggast i stan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar