måndag 1 oktober 2012

Cykelpumpskriget vunnet

Idag klockan 21 stod jag och svor vid en Shell nära tågstationen. Varför? För att jag inte, hur jag än försökte, fick in någon luft i mina cykeldäck. Annars hade det inte varit någon panik, men däcken var plattare än åkrarna i pampas och synnerligen i riskzonen för punktering. Tidigare på dagen försökte jag med Emilias cykelpump, vilket bara resulterade i att mer luft pös ut än in. Eftersom jag behöver min cykel för att hinna med morgondagens packade schema var det lite av ett problem.
Jag bestämde mig senare för att pröva lyckan vid en bensinstations tryckluftsgrej, vilket inte heller gav några resultat trots en kvarts petande. Hur svårt kan det vara, liksom?
Precis när jag var på väg att ge upp och argt kasta in cykelventilsmunstycket på kassören så fick jag det dock äntligen att fungera, så sen kunde jag pusta ut och sedan cykla hem som på moln. Däremot är det ännu oklart huruvida det är min metod eller ventilerna som är problemet. En sak är säker, det är inte värt besväret; köp inte en Monark.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar