måndag 8 oktober 2012

Krossade söndagsplaner

Min kväll blev inte riktigt som det var tänkt. Planen var att ta 18.37 tåget från Ekenäs, träffa Kaisa på tåget i Karis, vara åtta i Åbo och sedan gå direkt till Emilia för att studera och titta på Solsidan. Så gick det inte. Tåget mot Karis kom aldrig så vi fick vänta en halv timme på en buss. Under tiden åkte Kaisas tåg iväg mot Åbo, så jag fick vänta 40 minuter på nästa tåg i Karis och sen åka ensam. Väl framme i Åbo hade halva avsnittet av solsidan redan gått, så jag gick hem. Surt.
Det positiva i hela historien var att jag nu hade tid att prova min nya dammsugare, så nu är det glänsande rent i min lägenhet. Det gick faktiskt förvånansvärt lätt att transportera hela maskinen med tåg, när jag väl fick den fint inpackad i mommos kappsäck och gjorde mig av med lådan. Jag kände mig lite som en undercover agent hela resan; ingen av medpassagerarna hade någon aning om vad jag egentligen hade i min väska. Visserligen hade det varit mer spännande med förfalskade sedlar eller något istället för en dammsugare, men man får väl ta vad man har.
Nu ska agent Englund dra täcket över öronen, gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar