måndag 10 oktober 2011

Mormor Anna


Idag har jag firat en riktig mormorskväll. Jag lagade mat, åt och satte mig vid köksbordet för att virka och lyssna på radio.
Jag vet inte riktigt var det kom ifrån, men jag fick en sådan plötslig lust att lära mig virka. Jag gjorde lite forskning i hur man virkar enligt mönster men orkade inte riktigt sätta mig in i hur man ska följa dem, så satsar nu helt enkelt på att sticka runt-runt tills min mössa verkar lagom lång. Vi får se hur resultatet blir, men hittills ser det helt okej ut, trots att det mer liknar ett pannband än så länge. Om inte går det ju alltid att dra upp alltihop och börja om.
Angående radiolyssnandet så måste jag säga att Voice har ett bra men otroligt enformigt utbud av låtar. Jag har hört Set fire to the rain två gånger, samt två låtar av Lady Gaga, bara under kvällen. För att inte tala om sjuttio reklamer för svampinfektion. Flugonazol for life.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar