onsdag 12 oktober 2011

En halv liter

Idag gick jag för andra gången i mitt liv och donerade blod. Lite smärtsammare än förra gången tyckte jag det var, men det är jag villig att utstå för att rädda några liv. Ett plus var ju också att jag äntligen kunde stilla min nyfikenhet angående min blodgrupp, jag kan nu stolt titulera mig 0+. Dessutom är det enligt FRK:s blodbarometer brist på just den sorten, så jag kände mig lite extra god.
Också mina fysiska men efter proceduren var värre idag. Visserligen klagar jag inte, det är aldrig fel med en orsak att ligga en hel kväll och titta på House. Mitt armveck, däremot, protesterar lite genom att anta en charmig nyans av blå.

Nu ska jag inta sängläge och låta mitt blod återskapas, men vill para påminna alla om SuitUpDay imorgon. Det är viktigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar