måndag 3 oktober 2011

Rotsaksvatten

Idag bestämde jag mig för att låta min inre kock titta fram och koka ihop en purésoppa. Jag inhandlade batat, potatis, morötter m.m. och satte igång med matlagningen (d.v.s. improvisationen). Min tanke var att det skulle gå ganska smärtfritt även utan recept, så brukar ju mamma också göra! Det hela började riktigt bra med en kastrull kokande och ännu relativt aptitretande rotsaker. Sedan, när jag kom till själva mixningsstadiet slutade den goda turen. Jag konstaterade sorgset att jag lämnat allt för mycket vatten med grönsakerna och jag nu hade en kastrull med orange vatten framför mig. Mums. 
Kombinationen av konsistensen (eller bristen på sådan) och den söta smaken från bataten utgjorde en ganska bedrövlig rätt, men tur så finns det knäckebröd och ost. Bättre lycka (och recept) nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar