tisdag 11 oktober 2011

Beroende


Beskrivning: https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi2kYQNHJ3bq4eEB4rrF0u5kn87lALCKUSUXmJY95svueMmeyD56Ol_eUqKFzDAmNekK89Q7Zvb_cNQ5131z2M0f3QPOpWQkvsEjb95AZblD2VU_TMCxxHEawHHDyWsGn7H-Opf62wYY3Kt/s320/Snapshot_20111011_5.JPG


Woop, i dag blev min mössa färdig. Inte så tokigt alls, må jag säga. Lite blodad tand fick jag ju nog, så när jag kom hem plockade jag fram det andra garnnystanet jag köpte, böckerna jag lånade och bestämde mig för att lära mig virka "på riktigt". Det första jag kom fram till var att min improviserade teknik på mössan tydligen inte var riktigt standardprocedur. Nå, jag började från noll, och efter ett tag satt nog mina trebles och slipstiches som de skulle. Nu är det en blomdekoration som håller på trollas fram framför näsan på mig. 
Problemet är bara att jag inte riktigt kan lägga det ifrån mig. Det är lite som när man läser en bra bok - bara en sida till. Tur fick jag allt skolarbete gjort under håltimmarna jag hade, när jag blir så här fanatisk kan jag inte sluta förrän jag är klar. Det är ju så roligt! (Fast det skulle kanske vara helt bra att äta också?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar