onsdag 29 februari 2012

Majs


Jag överlevde dagens Body Pump med äran något så när i behåll, och kunde genomföra planen att gå på Godnatt Compac med Emlila på kvällen. Jag vet inte riktigt vad jag förväntade mig, men i alla fall var det inte detta. Hela första akten (på ca 40 minuter) bestod av en monolog av Fredrik Bruun, killen som gör pjäsen som slutarbete. Ärligt talat förstod jag absolut ingenting alls. Jag tror det var meningen att det skulle vara roligt, men det var bara lösryckta små saker med alldeles för mycket mellanrum som i alla fall jag inte förstod meningen med. Till exempel sa han plötsligt: ..... okej... nu är jag en kille.. som äter låtsasmajs. njamnjam njam njam. För att sedan gå och sätta sig och prata om något helt annat. Efter en lång tystnad. I fyrtio minuter. Förlåt, men lektioner i lång matematik var både mer förståeliga och mer roande.
För att nu säga något positivt var improvisationen som utgjorde akt två riktigt rolig, men väldigt kort. Konstigt sätt att spendera sex euro, men vad gör man inte för lite kultur.
Efteråt firade jag och Emilia med te och popcorn (en alldeles ypperlig kombination), så kvällen var inte helt onödig trots allt.

1 kommentar:

  1. Min Shreck the Musical! upplevelse idag verkar aningen bättre ;D Tänkte på dig när jag satt och gapskrattade åt Donkey! <3

    SvaraRadera