måndag 5 mars 2012

Tantvarning

"E du en flicka..?" De frågade en treåring av mig idag när vi skulle läsa saga. Man vet ju aldrig, liksom. 

Jag har dagispraktik denna vecka, och har sökt mig till mina hemtrakter och Österbo daghem. Med undantag för några klätterställningar och största delen av personalen är allting precis som jag minns det från min egna tid där inte minde än 15 år sedan, så jag är lite nostalgisk. Och barnen är riktigt roliga, det är intressant att faktiskt lyssna på hur de pratar. 
Efter sex timmar som dagistant bar det av mot Tenalaskogarna tillsammans med min mommos sambo för att lyssna på hur de pratar där också. Vi va ti bys ti en av hanses gamla bekanta, å fast veegin från eknees ut i teinalaskoogin va lite ohävloger å länger en ja tänkt, så tala vi myki å de va bara ti skriv ner . Det känns som jag inte gjort annat än antecknat lustiga saker folk sagt idag. 

1 kommentar:

  1. min dagispraktik i yrkis gjord ja o på österbo! fast barn int riktigt är min grej va de nog riktigt roligt. Men de bästa va nog nästan o få träffa sin "egna tanter" som e kvar ännu ^^'

    SvaraRadera