söndag 25 mars 2012

Återkomsten

Jag har haft glädjen att ha kära kusin Jessica på besök i Åbo över helgen. Vi har kollat in stan, ätit gott, shoppat lite grann och gått på teater. Att turista i staden man bor i känns lite underligt, men visst är det kul också. Det känns som att jag konstant hittar nya små skrymslen av Åbo som jag inte sett förut. Idag uppmärksammade jag för första gången ett enormt, runt, grönt trähus som står mindre än en kilometer från där jag bor. Mycket fascinerande.
Ganska mycket springande på stan har det nog blivit också. I allmänhet brukar jag inte uppmärksamma shopping så mycket, men jag känner att jag nu har en sak jag bara måste dela med omvärlden. En varning.
Minns ni när man på 2000-talet började använda något så gräsligt som hårmascara? En burk fylld med skrikiga färger sim blått, grönt eller rosa som man sedan smetade i håret som mascara i tron att det såg bra ut?
Jag har dåliga nyheter - den är tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar