tisdag 21 augusti 2012

Projekt matbord - dag 2

Dagarna flyger förbi i en hisnande fart, oh redan om en vecka är mitt 'oändligt långa' sommarlov mer eller mindre slut och det är dags att flytta med pick och pack till Åbo. Eftersom gamla lägenheten hade allt utom mitt rum färdigmöblerat innebär det också att jag måste inforskaffa en del nya möbler. En IKEA hylla och en bänk till tambren står ännu på inköpslistan, men köksbordet står ute på garageuppfarten. Det införskaffades för hela 14€ på en auktion, men kräver nog lite omvårdnad. Min vision är ett snyggt vitt klaffbord. Realiteten är tills vidare dock något av ett hemmaprojekt från sjuttiotalet met ett meterstjockt ojämnt målfärgslager över sig. Gårdagen ägnade jag till att slipa bort största delen av den gamla färgen, nu är det bara ena klaffen och benen kvar, samt själva målningen. Förhoppningsvis blir det i alla fall bättre än utgångspunkten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar