torsdag 30 augusti 2012

Den förlorade pluggen

Idag har jag äntligen fått lådorna imnehållande trä- och metallbitar från IKEA uppackade och ihopskruvade till en hylla. Det var inte särskilt svårt egentligen, men Murphy har nog ett extra vakande öga på produkter från den firman, så helt smärtfritt gick det minsann inte. Förutom att jag antagligen kommer ha förskräckligt ont i handen imorgon av att ha försökt banka fast pluggade delar i varann så passade även den allra sista biten i hyllpusslet - en plugg - på att försvinna spårlöst. Eftersom jag inte ides räkna till 80 pluggar före jag började skruva så vet jag inte om jag ska skylla försvinnandet på IKEAs sommararbetare eller min egen slarvighet, dock. Jag var helt förberedd på att pluggen skulle dyka upp ca fem minuter efter att jag till sist skruvat fast allt och placerat den i rummet, men otroligt nog var så inte fallet denna gång.
Nedan ser ni avbildat en likadan hylla som då numera tornar upp sig som en skyskrapa bredvid min säng, och jag kan konstatera att det nog blev riktigt fint. Stort tack till Emilia och Nici för moraliskt stöd och lyfthjälp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar