söndag 26 augusti 2012

Att ta sig upp igen

Jag har haft ett par dagar då jag varit generellt ganska arg på mig själv. Långa haranger om vad som gick fel klarar ni er bra utan, men jag tror de flesta studeranden kan nicka förstående om jag nämner att ilskan innefattar allas vår favoritinstitution: folkpensionsanstalten; mer känd som KELA. Ack vad mycket bekymmer de kan åsamka en stackars universitetsstuderande. 
Att gå omkring och vara sur på livet är dock inte så konstruktivt, så jag har försökt se positivt på det hela, och nu faktiskt lyckats nå ett stadium då det mesta känns ganska kul. Till och med att packa ner sakerna hemma ännu en gång för en flytt. Att det är min första egentliga egna lägenheten som skall flyttas till kan ju ha något med saken att göra, i och för sig, men det ger mig bara en orsak att vara extra glad. Inredning med studentbudget - challenge accepted. 

Förutom mitt humör har det också varit andra saker som har lyfts upp. Jag och mamma tog en liten tur ut till skärin för att hämta mammas gamla roddbåt, och bogserade hem den i en hisnande fart på ca 4 knop. Men att åka (och nu faktiskt också köra själv) vår legendariska "Musen" var bara rogivande, så ingen panik där. (Förutom när roddbåten hallvvägs lossnade och flöt iväg åt ett helt annat håll, men det fixade sig det också.) 

Väl framme i land var det sedan dags för transport hem. För er som har undrat så kan jag berätta att det går alldeles utmärkt att transportera en roddbåt i en Volkswagen Golf, ingen fråga om saken heller. Estetiskt (och lagmässigt) var det kanske inte den bästa lösningen, men vad gör väl det, vi är ju i Ekenäs. 


Nu kallar sängen, imorgon sista arbetsdagen och sedan packning, packning, packning. G'natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar